Reisverslag 3 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bart Klaren - WaarBenJij.nu Reisverslag 3 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bart Klaren - WaarBenJij.nu

Reisverslag 3

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

01 Januari 2016 | Australië, Sydney

Daar zit ik dan. Op het strand in Melbourne ,met de voetjes in het zand en 30 graden, mijn derde verhaaltje voor het thuisfront te schrijven. En dat op Eerste Kerstdag. Achter me zijn diverse families kerstfeest aan het vieren rond de openbare barbecues. Wij hadden zelf ook het idee om een lekker kerstdiner te maken, wat uitgebreider dan normaal en iets minder gezond. Echter waren we vergeten dat de supermarkten dicht waren op Eerste Kerstdag. Mijn middaglunch bestond daarom nu uit crackers met pindakaas en mijn avondeten wordt rijst met nog wat groente wat we eerder gekocht hadden. Niet heel erg bijzonder dus, maar het leven van een backpacker gaat niet altijd over rozen..:p

Zoals uit het bovenstaande verhaal al duidelijk is rijden we momenteel in de buurt van Melbourne. Na de geweldige Great Ocean Road, met bijzondere plekken die ik niet snel meer zal vergeten, zijn we bij the Grampians gestopt. The Grampians is een natuurpark waar mooie watervallen en natuurgebieden te zien waren. Na het bezoek van dit natuurpark zijn we doorgereden naar Philips Island. Dit eiland staat bekend om de vele pinguïns, zeehonden en 2000 gillende Chinezen die van elk dier afzonderlijk een foto willen maken:).

Het plan voor de komende dagen is om, na het uitgebreide en heerlijke kerstdiner, met de camper richting Snowy River en the Errinundra National Parks te gaan. Dit keer wil ik niet wandelt het park gaan bezichtigen maar d.m.v. de mountainbike. Vervolgens ben ik op 30 december weer terug om de camper in te leveren en naar het appartement te gaan waar ik, samen met 3 andere reisgenoten, rond oud en nieuw zal verblijven.

Ik denk dat dit mijn laatste verslag is van dit jaar. Ik wil daarom iedereen fijne feestdagen toewensen en alvast een gezond en gelukkig 2016! Ik hoop daarbij dat jullie kerstdiner is uitgebreider is dan de mijne.

Groetjes Bart