Reisverslag 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bart Klaren - WaarBenJij.nu Reisverslag 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bart Klaren - WaarBenJij.nu

Reisverslag 2

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Bart

09 December 2015 | Australië, Sydney

Ik hoorde van diverse mensen dat het eerste verhaal van mijn blog een rommeltje was. Sorry hiervoor, maar ook dit moet je als echte backpacker even onder de knie krijgen:p Net als het koken van een avondmaaltijd, het bij elkaar houden van al mijn spullen en het doen van de was. Ik ben namelijk bang dat één truitje de was niet overleefd heeft. Ach ja, dit kleding stuk heb ik gelukkig nog niet hoeven dragen omdat het, buiten een avondje regen en onweer om, super lekker weer is. Hopelijk loopt dit verhaal wat gestroomlijnde.

Inmiddels heb ik samen met 4 andere personen een camper gehuurd om van Sydney, via Canberra en Melbourne de Great Ocean Road te gaan rijden. Vooraf had ik het voornemen om alleen in hostels te overnachten, omdat ik totaal geen kampeerder ben. Ik moet eerlijk zeggen dat het leven in camper mij nog niet heel erg tegenvalt (tot nu toe). Elke dag rijden we aantal km's om op zoek te gaan naar de mooiste plekjes om tijdens deze trip te kunnen overnachten. Echter stonden wij de eerste avond, na een vermoeide dag, ergens tussen Sydney en Canberra achter een benzinepomp. Een heerlijke maaltijd, wat gitaarspel van een reisgenoot en een kampvuurtje maakte deze mindere slaapplaats al wat beter. De tweede dag zijn we richting het plaatsje Coma gereden. Voordat wij bij deze plaats aankwamen hebben wij de hoofdstad van Australië bezocht. Buiten het parlementsgebouw om viel mij deze stad eerlijk gezegd een beetje tegen. Na een overnachting op een parkeerplaats in Coma (weer niet bijzonder dus:p) zijn we naar het Wilson Promentery park gereden. Na een mooie wandeling door de bergen en bossen hadden we deze avond dan eindelijk een slaapplek waar je U tegen kan zeggen. Uitzicht over diverse bergtoppen en witte stranden.

Inmiddels hebben wij na een trip van 1200 km langs schitterende bergen en stranden de stad Melbourne bereikt. Hier zal ik voor een dag of 2 verblijven. Vervolgens pakken wij het campertje weer om de Great Ocean Road te rijden.

Ik zal wat foto's op mijn Facebook plaatsen zodat jullie ook visueel wat kunnen zien van mijn avonturen in dit mooie land. Voor de feestdagen zal ik weer een verslagje schrijven.

Groet Bart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië & Nieuw zeeland

Australië

Recente Reisverslagen:

04 April 2016

Reisverslag 7

22 Februari 2016

Reisverslag 6 19-02-16

31 Januari 2016

Reisverslag 5

09 Januari 2016

Reisverslag 4

01 Januari 2016

Reisverslag 3
Bart

Actief sinds 28 Nov. 2015
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 3841

Voorgaande reizen:

01 December 2015 - 10 Juni 2016

Australië & Nieuw zeeland

Landen bezocht: